Blog Day Of Facts

Een dag van feiten: #DayofFacts is een internationale social media campagne op 17 februari 2017.

Inspiratie

De wereld is in de ban van het zogenaamde fakenews & alternatieve feiten. Daarom doet Cube vandaag mee met de social media campagne #DayOfFacts. Net als vele musea, bibliotheken, archieven, culturele instellingen, wetenschapscentra en andere openbare kennisbronnen wereldwijd.

Door het delen van objectieve en relevante feiten wordt zo duidelijk voor de hele wereld dat deze instellingen nog steeds vertrouwde bronnen zijn voor onbevooroordeelde kennisdeling.

Deze campagne geeft ook meteen aan dat deze instellingen een safe haven zijn voor iedereen. Een gastvrije plek voor discussie, onderzoek en debat. Juist musea en culturele organisaties bieden een vanuit hun setting een veilige plaats (zowel fysieke of virtuele) om de diversiteit van de samenleving zichtbaar te maken en alle meningen te laten horen.

Volg de #DayOfFacts op Twitter.

Meat The Future

Cube design museum deelt vandaag enkele feiten vanuit de expositie Meat The Future. Deze expositie toont 30 mogelijke gerechten van kweekvlees om zo de discussie op gang te krijgen over de toekomst van onze vleesconsumptie. Nu de wereldbevolking groeit naar 9 miljard mensen in 2050, wordt het onhoudbaar vlees te blijven produceren en consumeren zoals we dat nu doen. Wordt het kweekvlees, of toch insecten of strik vegetarisch?