Blog Persbericht:
Charles Spence spreker op designconferentie in Cube

Kerkrade, 18 september 2017 – Op 23 en 24 september organiseren Maastricht Disrupt en Cube design museum voor de tweede maal ‘This is not a design conference’. Het thema van deze tweedaagse conferentie, die plaats vindt in Cube design museum te Kerkrade, is “The Impact of Design Culture”. Op de eerste dag staan lezingen van diverse (inter)nationale sprekers op het programma, waaronder een lezing van gastro-fysicus Charles Spence.

Evenement

Hij bestudeert hoe we smaak ervaren en is de laatste tijd veelvuldig in het nieuws met ontdekkingen op het gebied van smaakervaring, zoals dat we luider krakende chips beter vinden smaken. Spence werkt samen met wereldberoemde chefs als Heston Blumenthal en Ferran Adrià aan het creëren van bijzondere smaakbelevingen. Op de tweede dag gaan deelnemers aan de slag met de theorie uit de lezingen in diverse workshops. Het complete programma en tickets zijn te vinden op: http://maastrichtdisrupt.nl/nadc17/

Door studenten voor studenten én professionals
Maastricht Disrupt is een organisatie van studenten, die jaarlijks een designconferentie organiseert met als doel het uitwisselen van kennis en visies tussen studenten, designers en andere professionals te bevorderen. Onder de titel This is not a design conference vindt dit jaar de tweede conferentie plaats in Cube design museum. Maastricht Disrupt heeft hiervoor een afwisselend programma met een breed scala aan sprekers samengesteld, waarvan de meeste de tweede dag ook een workshop verzorgen. Charles Spence verzorgt na zijn lezing op zaterdag, waarin hij de laatste ontwikkelingen op het gebied van gastro-fysica deelt, zelfs twee workshops op zondag. De eerste workshop gaat over het betrekken van alle zintuigen bij het ontwerpen om zo een product nog meer te verbeteren. In zijn tweede workshop kijkt hij met de deelnemers naar hoe een beter begrip van het menselijk brein in de toekomst kan leiden tot beter ontwerp van “multisensorisch” voedsel, producten interfaces en omgevingen.

Jezelf als design uitdaging
Naast Spence betreden nog zeven andere sprekers het gestoelte, waaronder Trevor Vaugh en David Vogel. Vaugh is programmadirecteur van de masteropleiding Design Innovation aan de Maynooth University in Ierland. Alvorens zich in de academische wereld te begeven, heeft Vaugh jaren als design consultant en innovator gewerkt en meer dan 50 patenten op zijn naam kunnen zetten. Op zaterdag geeft Vaugh een lezing over het gebruik van het design proces als middel voor transitie. In zijn workshop op zondag is de deelnemer zelf de uitdaging voor design innovatie met als doel het transformeren van je bestaande situatie naar een gewenste situatie. David Vogel is Executive user Experience Director bij internationaal innovatiebedrijf AKQA. In zijn lezing vertelt hij over de manier waarop AKQA processen als design thinking gebruikt en update om ‘toekomst-proof’ ervaringen te creëren.

Tickets voor de conferentie à € 25,- per persoon voor studenten en € 125,- p.p. voor professionals zijn nog verkrijgbaar via de website:

#NADC17.

Foto: Kitchen Theory.