Blog Je bent oud(er) en je wilt wat...

Persbericht: Gratis lezing over mogelijkheden vergrijzende samenleving in Cube design museum.

Evenement

Kerkrade, 13 mei 2019 - De samenleving kent een groeiend aantal ouderen, die bovendien steeds langer zelfstandig blijven met alle uitdagingen van dien. Hoe kunnen designers, bedrijven en dienstverleners inspelen en aansluiten op de behoeften van deze groep? Op dinsdag 28 mei 2019 geeft prof. dr. Hans Kasper, directeur van onderzoeksbureau Silverbrains, in Cube design museum te Kerkrade een lezing over de mogelijkheden die een “vergrijzende samenleving” biedt voor creatieve industrie en mkb.

Silverbrains is een kennisbank en onderzoeksbureau dat alles weet over de lifestyles van ouderen. De lezing is onderdeel van het IMPACT! programma voor de creatieve industrie, op initiatief van Cube, waarin bedrijfsleven, designers en onderwijs elkaar ontmoeten. De lezing begint om 20.00 uur (inloop vanaf 19.45 uur) en is na aanmelding gratis toegankelijk.

IMPACT! is het nieuwe programma van, voor en door de Limburgse en Euregionale designwereld waarin verbinden, verdiepen en ontsluiten van kennis en netwerken in de creatieve industrie (onderwijs, bedrijfsleven en designers) centraal staan. IMPACT! is gelieerd aan Cube design museum met als belangrijkste thema: design voor human needs and human ambitions. IMPACT! bestaat uit een aantal fysieke ontmoetingen op basis van inhoud en content over actuele onderwerpen. Dit kunnen lezingen, workshops, discussieavonden, conferenties etc. zijn. Daarnaast is er een digitale component (www.impactprogram.eu) dat zich verder ontwikkelt op basis van de wensen en behoeften van de markt.

Binnenkort staan de volgende IMPACT! activiteiten op de agenda:

• 4 juni - Bio design met Studio Daarheen, Nicole Spit (inleiding Theo Ploeg)
  • 13 juni – congres ”Future of Industrial Design Summit’
  • 22 juni - conferentie rondom Design Thinking i.s.m. Maastricht Disrupt