Veelgestelde vragen


Heb je een vraag over de maatregelen of je bezoek aan Cube? Bekijk de veelgestelde vragen.


Welke maatregelen heeft Cube genomen en welke regels zijn er voor mij al bezoeker? Hoe kan ik gebruik maken van Brasserie M? Kan ik ook plaats nemen op het terras? Kan ik ook als groep komen? Zijn alle exposities te bezoeken? Wat merk ik in het museum van de maatregelen? Het antwoord op deze en andere vragen vind je hieronder. Ze zijn verdeeld in vier categoriën. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail dan naar info [at] cubedesignmuseum.nl  of bel (bij spoed) 045 – 567 6010.

Algemeen Horeca Tickets In het museum

Algemeen

 

  • Vanaf wanneer kan ik weer een bezoek brengen aan Columbus, Cube en Continium?
    Wij zijn dagelijks (m.u.v. maandagen) geopend van 11:00-17.00 uur. Kijk voor de filmtijden van Columbus in de dagagenda. We raden je aan online alvast een ticket te kopen voor Cube, dan ben je verzekerd van een plekje op de dag dat je wilt bezoeken. Tickets zijn ook aan de kassa te koop, mits er die dag nog plek is.

 

  • Welke maatregelen nemen Columbus, Cube en Continium om een veilig bezoek mogelijk te maken?
    Wij doen er alles aan om een veilig bezoek aan Columbus, Cube en Continium mogelijk te maken. Een aantal van onze maatregelen op een rij:
  • Binnen de musea hanteren we een maximum aantal bezoekers om zo veilig afstand te kunnen houden. Deze aantallen zijn berekend op minimaal 10m2 ruimte per persoon of huishouden;
  • Op de toiletten worden extra hygiënemaatregelen getroffen.
  • Op verschillende plaatsen in de musea staan desinfectiezuilen waar je je handen kunt desinfecteren en papier met desinfectiemiddel kunt meenemen om zelf zo nodig contactoppervlakken schoon te maken;
  • We zorgen dat er 1,5 meter afstandmarkeringen zijn op punten waar rijvorming kan ontstaan;
  • We hanteren gescheiden in- en uitgangen voor de instellingen. De hoofdingang is aan de stationszijde van het gebouw.
  • We hanteren éénrichtingsverkeer waar nodig;
  • Er kan alleen worden gepind bij de kassa, in de museumwinkel en de brasserie.

 

  • Wanneer mag je een bezoek brengen aan Columbus, Cube en Continium?
    Ga niet van huis bij gezondheidsklachten. Bezoekers zijn welkom als zij en hun huisgenoten tenminste 24 uur klachtenvrij zijn. Daarbij hanteren wij de richtlijnen van het RIVM:
    Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging (tot 38 graden Celsius)? Blijf thuis!
    Heb je verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid? Blijf thuis, en dat is ook van toepassing op huisgenoten.

 

  • Hoe wordt het aantal bezoekers tegelijk beperkt?
    Het aantal bezoekers binnen de musea is beperkt. Er wordt in elk geval 10m2 ruimte per bezoeker/huishouden aangehouden.

 

  • Zijn er zichtbare markeringen aangebracht?
    Ja, de looproutes naar de exposities en activiteiten zijn duidelijk aangegeven waar nodig. Daarnaast is markering aangebracht bij ingangen waar een wachtrij gevormd kan worden.

 

  • Zijn de in- en uitgang van elkaar gescheiden?
    Ja, de hoofd in- en uitgang zijn van elkaar gescheiden. De ingang bevindt zich aan de stationszijde, tevens de zijde van de parkeerplaats. Volg de aanwijzingen ter plaatse richting de ingang.

 

  • Waar kan ik terecht als ik vragen of opmerkingen heb?
    Mocht het gezochte antwoord hier niet tussen staan, stuur dan een e-mail aan info [at] cubedesignmuseum.nl. Bij spoed bel je met 045 – 567 6010
    Binnen de musea dient de receptie als informatiepunt waar je met vragen en opmerkingen terecht kunt. De receptie is met een ‘i’ aangegeven.

  

  • Wat verstaan jullie onder een huishouden?
    Een huishouden bestaat uit mensen die gezamenlijk een huishouden voeren, of een sociale eenheid vormen zoals gezin, partners en huisgenoten.

 

  • Kan ik makkelijk parkeren bij Columbus, Cube en Continium?
    De (gratis) parkeerplaats aan het naastgelegen Station Kerkrade-Centrum biedt voldoende plekken. Ook om ruimte te houden tussen verschillende bezoekers: houd zelf voldoende afstand bij het parkeren.

 

  • Hoe handelt de bedrijfshulpverlening (BHV)?
    Hulpverlening houdt zich aan (beroeps)richtlijnen zoals die door de betreffende relevante organisaties wordt opgesteld (bijvoorbeeld Rode Kruis, Oranje Kruis, NIBHV). Daar waar bij hulpverlening contact niet voorkomen kan worden zullen aanvullende maatregelen worden genomen. De actuele RIVM-richtlijnen worden gevolgd het de BHV’ers worden hierover extra geïnstrueerd.

 

  • Welke maatregelen kan ik zelf nemen en aan welke hygiënemaatregelen moet ik mij houden?
    Volg zelf de maatregelen op zoals door het RIVM voorgeschreven:
  • Was je handen na contact handelingen op plekken waar ook anderen geweest zijn.
  • 20 seconden met water en zeep, daarna handen goed drogen met papieren handdoek of blazer. Gooi papier daarna weg in een afsluitbare vuilbak.
  • Voordat je naar buiten gaat, als je weer thuiskomt, als je je neus hebt gesnoten, voor het eten en nadat je naar de wc bent geweest.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze daarna weg in een afsluitbare vuilbak.
  • Was daarna je handen.
  • Schud geen handen.
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Volg in het museum de aanwijzingen op van het personeel en houd voldoende afstand tot andere bezoekers om het risico tot een minimum te beperken.

 

  • Welke extra maatregelen worden er bij de toiletten getroffen?
    Er zijn naast de handdrogers papieren handdoekjes beschikbaar om je handen te drogen.
    Er is zeep beschikbaar via de dispensers.
    De service medewerkers maken gedurende de dag de toiletten extra schoon.

 

  • Kunnen bezoekers met een beperking nog veilig een bezoek brengen?
    Ja, de service medewerkers zullen zorgen voor een veilig bezoek.

 

  • Wat kan ik doen als een mede-bezoeker zich niet aan de regels houdt?
    Er zijn voldoende medewerkers aangesteld die verantwoordelijk zijn voor de naleving van het protocol en die dit ook actief controleren. Meld je bevindingen daarom altijd aan één van onze medewerkers. Er is een functionaris aangewezen die verantwoordelijk is voor de naleving van het protocol en de naleving ook actief controleert. De medewerker zal in overleg met de functionaris bepalen wat te nemen stappen zijn. Bezoekers die zich niet aan de richtlijnen houden worden verzocht hun bezoek te beëindigen.

 

  • Is het dragen van een mondkapje en/of handschoenen verplicht of toegestaan tijdens mijn bezoek?
    Het is niet verplicht om extra persoonlijke bescherming te dragen, alleen in het OV is het dragen van een niet-medisch mondmasker verplicht vanaf 1 juni. Het is wel toegestaan extra persoonlijke beschermingsmaatregelen te nemen. Deze worden echter niet aangeboden of verkocht binnen de musea.

 

  • Is de museumwinkel open en wat zijn daar de regels?
    De museumwinkel is open. Er mogen maximaal 4 bezoekers tegelijk in de museumwinkel, en het gebruik van een winkelmandje is verplicht. Er is een aparte in- en uitgang voor de winkel. We vragen je de producten in de winkel alleen bij aankoop aan te raken.

 

  • Is er een garderobe?
    Laat je jas en (grote) tas thuis of in de auto: de ruimte in de garderobe is beperkt. Kluisjes zijn alleen beschikbaar op aanvraag.

Horeca

  • Moet ik reserveren voor het restaurant (Brasserie M)?
    Nee reserveren is niet nodig en ook niet mogelijk. Bij aankomst bij de Brasserie zal een medewerker een plaats toewijzen op basis van de op dat moment beschikbare plekken, nadat hij je heeft gevraagd naar je gezondheid en om je contactgegevens achter te laten volgens de richtlijnen van het RIVM.

 

  • Kan ik een zelf meegebrachte lunch ergens nuttigen?
    Op dit moment is er geen ruimte binnen het museum om een eigen meegebrachte lunch te nuttigen. Je kunt een reservering voor het restaurant binnen maken, of naar gelang beschikbaarheid op het terras plaatsnemen.

 

  • Moeten we als gezin in het restaurant 1,5 meter afstand van elkaar houden in de Brasserie?
    Nee, als gezin is dat niet nodig.

 

  • Hoe zorgen jullie voor een veilige omgeving in de brasserie?
    Een host is aangesteld om het deurbeleid te handhaven en alle Corona-maatregelen binnen de brasserie te handhaven en gasten te:
    - verwelkomen;
    - screenen;
    - placeren;
    - informeren;
    - helpen bij vragen.
    Handen kunnen worden gedesinfecteerd bij binnenkomst.
    Er gelden vaste looprichtingen en plaatsbepalingen in de brasserie om de 1,5 meter afstand te kunnen garanderen.
    Deze worden door middel van pijlen en overige communicatiemiddelen verduidelijkt.
    Er is een separate in- en uitgang.

 

  • Hoe kun je bestellen in de brasserie?
    Bij Brasserie M is het assortiment weergegeven op een menukaart. Eén persoon plaatst daarna de bestelling aan de kassa waar ook de betaling plaatsvindt. Items die niet vanuit de keuken komen worden direct meegegeven via een zogenaamd ‘’doorgeefvlak’’.
    Bij gerechten uit de keuken wordt gebruik gemaakt van een buzzer-systeem. Gasten kunnen hun gerecht daarna zelf afhalen bij de afhaalbalie met de buzzer. Tevens zijn er diverse uitserveertafels in de brasserie geplaatst.

 

  • Hoe kan ik betalen bij de Brasserie?
    Binnen het museum, aan de kassa, in de museumwinkel en Brasserie M kan uitsluitend met pin (contactloos) betaald worden.

Tickets & tijdslots

  • Hoe kan ik betalen in de online ticketshop?
    Betalen is momenteel mogelijk met iDeal of creditcard. Binnenkort is betaling via PayPal beschikbaar.

Ga direct naar de Ticketshop 

 

  • Wat zijn de tijdslots waarvoor ik een ticket kan kopen?
    Je kunt online tickets kopen voor een bepaalde aankomsttijd. Wees op tijd, maar maximaal een kwartier van te voren, volgens de richtlijnen voor musea. Voorlopig zijn de aanvangstijden voor Cube: 11:30, 12:30, 13:30 & 14:30. Nadat je binnen bent mag je zo lang blijven als Cube open is, tot 17:00. Er zijn beperkt tickets aan de deur te koop.

 

  • Hoe lang mag ik blijven als ik een ticket heb?
    Tot 17:00 bij Continium en Cube. Zorg ook dat je eventueel een ticket hebt gereserveerd voor de horeca.

 

  • Kan ik aan de kassa een ticket kopen?
    Ja, maar online reserveren is aangeraden. Hiermee worden ook teleurstellingen & wachtrijen voorkomen in verband met de beperking op bezoekersaantallen. Betalen kan alleen met pin of contactloos.

 

  • Kan ik ook een ticket zonder tijdslot kopen?
    Dit is online voorlopig niet mogelijk. Aan de kassa zijn beperkt tickets zonder tijdslot beschikbaar.

 

  • Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang?
    Bij de ingang zijn 1,5 meter markeringen aangebracht, daarnaast zorgt de draaideur zorgt voor dosering en bij binnenkomst is er een afsplitsing van de bezoekersstroom naar de verschillende musea.

 

  • Moet ik met mijn e-ticket nog langs de receptie?
    Nee, voor Cube kun je direct doorlopen naar de toegangspoortjes. Museumkaart- en BankGiroloterij VIPkaarthouders en andere passen en acties krijgen een reserveringsbewijs en kunnen een geldig ticket aan de kassa halen.

 

  • Ik heb een kortingsvoucher/kortingscode, is deze nog geldig?
    Alle acties zoals hieronder vermeld zijn weer geldig. Ook hiervoor is reserveren aangeraden om zeker te zijn van een plekje voor de dag dat je Cube wilt bezoeken. Je ontvangt je reserveringsbewijs via e-mail. Neem bij bezoek het reserveringsbewijs én je entreebewijs/kortingsbewijs mee en meld je even bij de (pin)kassa.
  • Museumkaart: gratis (de Museumkaart is tevens te koop aan de kassa)
  • BankGiro Loterij VIP kaart
  • Begeleider voor minder validen
  • ICOM-kaart: Gratis entree Combi-ticket Auf ins Museum!/Naar het museum!/next stop: Museum!
  • Waardebon Rabobank Zuid-Limburg

    Onder kortingsbewijs vallen:

  • Jaarabonnement GaiaZOO
  • 50% kortingsvoucher 'Continium vernieuwd). De looptijd van deze actie is verlengd t/m zondag 30 augustus 2020.

 

  • Ik heb een Museumkaart of BankGiroloterij VIPkaart, kan ik deze gebruiken?
    Reserveer in de ticketshop een tijdslot met een speciaal ticket. Bij de ingang van het museum toont en scan je je Museum- of Bankgiroloterij VIPkaart. Neem deze dus mee.

 

  • Zijn Museumkaarten nog steeds te koop?
    Ja, deze zijn te koop in de museumwinkel (betalen met PIN of contactloos). Na bezoek moet de kaart nog online worden geregistreerd. 

 

  • Moet ik mijn tickets printen?
    Het is niet verplicht, wel wenselijk. Je ticket wordt voor de ingang van het museum al gecontroleerd om wachtrijen te voorkomen, je kunt deze echter ook via je telefoon (op veilige afstand) laten zien.

 

  • Krijg ik mijn geld terug als iemand binnen het gezin ziek is en we niet meer kunnen komen?
    Nee, je kunt wel je ticket(s) omzetten naar een nieuwe datum. Neem hiervoor contact op met de afdeling reserveringen via info [at] cubedesignmuseum.nl of 045 – 567 6010

 

  • Kan ik nog steeds combinatietickets kopen voor de andere musea?
    Ja, via de ticketshop kun je nog steeds combinatietickets kopen. De combinatiekorting wordt automatisch berekend.

 

  • Kinderen onder de 4 jaar zijn gratis, moet ik voor hen ook een ticket reserveren?
    Ja, via de ticketshop kun je een ticket voor kinderen jonger dan 4 jaar reserveren. De leeftijd van je kind kan worden gecontroleerd bij de ingang.

 

  • Gelden er nog steeds gunstige combinatie- en gezinstarieven?
    Ja, deze worden automatisch in de ticketshop berekend.

In het museum

  • Zijn alle exposities in Cube design museum te bezoeken?
    Ja, alle exposities zijn vanaf 1 juni weer te bezoeken, alsook de design Labs.  

 

  • Zijn er looproutes in Cube?
    Binnen het museum zijn een aantal maatregelen getroffen om bezoekers zoveel mogelijk ruimte gegeven. Een aantal maatregelen, die ook duidelijk in het museum zijn aangegeven:
  • Gebruik de lift om naar het startpunt op de 4e verdieping omhoog te gaan. Gebruik de trappen om naar beneden te gaan. Mocht je geen gebruik van de trappen kunnen maken dan kun je alsnog met de lift naar beneden. Probeer zoveel mogelijk alleen of met gezin de lift te gebruiken.
  • Er is een extra garderobe voorzien in Cube.
  • De uitgang van Cube is via een andere route, deze is ter plaatse duidelijk aangegeven.

 

  • Kan ik een rondleiding volgen?
    Nee, er worden op dit moment geen rondleidingen georganiseerd.